18 november 2021: BILLIE, de evolutie van een promotekstje.

Het is grappig hoe je je eigen show anders gaat bekijken eens die gespeeld is voor een ècht publiek. Toen BILLIE nog enkel online te bekijken was, schreven we een eerste promotekstje op basis van wat "de creatieven van de BIL" ons vertelden dat het ging worden, en de repetities die we gezien hadden.

Toen we BILLIE voor de eerste keer in een èchte zaal speelden, herschreven we dat tekstje. Want die beschrijving van de online shows, dat klopte toch niet meer 100%. En nu we aan de tweede zaalshow toe zijn, verandert het tekstje wederom een beetje.

Is dat omdat we zelf niet goed weten wat we gaan doen? Eerlijk gezegd: voor een stuk wel ja. Je repeteert met je spelers, selecteert kostuums, overloopt de taken van de MC's, schakelt een pianist in en keert alle hoofden in dezelfde richting.

We weten heel goed wat we zelf kunnen, wat het potentieel is, en hoe een goede BILLIE eruit kan zien. Maar hoe die show er dan effectief uitziet, en wat er door het publiek het hardst wordt gewaardeerd, dat weet je pas tijdens de voorstelling. En in het bijzonder tijdens het applaus.

Want dan, tijdens de eerste zaalshow, klikken alle puzzelstukjes op hun plek. En het ontbrekende stukje wordt toegevoegd: het publiek. Hoe het publiek zich voelt, hoe het reageert op de spelers, wat voor interactie op gang komt: het is een cruciaal deel van elke voorstelling. En in het bijzonder van een geïmproviseerde voorstelling met input van het publiek.

Dat is exact wat er gebeurd is tijdens de eerste BILLIE zaalshow op 23 oktober in Antwerpen. De puzzelstukjes zijn geklikt. Ons promotekstje is "af".

Denken we.

Kom jij kijken op 28/11 in Tinnenpot, Gent of op 11/12 in Zuiderpershuis, Antwerpen?

Dan kan je zelf oordelen of het promotekstje klopt.

18 november 2021: BILLIE, de evolutie van een promotekstje.
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x